Twee oude vrienden, een filmregisseur en een dirigent, verblijven in een resort in de Zwitserse Alpen. Ze kijken terug op hun bewogen leven, leveren commentaar op hun kinderen en worstelen met de vergankelijkheid. Een visueel zeer sterke film met een prachtige soundtrack.
Michael Caine en Harvey Keitel spelen Fred en Mick, twee oude vrienden die in een luxe resort in de Alpen vertoeven voor een lange rustgevende vakantie. Ze kijken terug op hun veelbewogen leven als respectievelijk componist/dirigent en regisseur, en geven ondertussen op humoristische wijze hun ongezouten mening over de levens van hun kinderen, de jonge studenten in Mick’s schrijversgroepje en de andere hotelgasten. In tegenstelling tot Mick, die nog steeds werkt aan zijn laatste filmscript, is Fred ondertussen gepensioneerd en heeft geen enkel verlangen nog terug te gaan naar zijn muziek. Maar iemand met een hoog aanzien heeft er alles voor onze om de grootmeester nog eenmaal zijn composities te zien dirigeren.
Youth (La giovinezza) is de nieuwe Engelstalige film van regisseur Paolo Sorrentino, die voor zijn wereldwijde succesfilm La Grande Bellezza de Oscar voor Beste Buitenlandse Film ontving. Opnieuw heeft hij zich laten inspireren door de cinema van grootmeester Fellini. De film was geselecteerd voor de Official Selection van het Cannes Filmfestival 2015.
“Hoewel de thema’s in beide films overlappen, is ‘Youth’ toch weer geheel anders. Fris. Emotioneel. Maar op zijn tijd ook vol zwarte humor. In die zin is ‘Youth’ vooral een ode aan de eeuwige jeugd.” (Cinemagazine)
“Youth is een wellustig feest: een full-body onderdompeling in de zintuiglijke geneugten van de cinema” (Variety)
“Een lust voor oog, oor en hart” (Haarlems Dagblad).
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben gekocht. Natuurlijk kan […]
De prijs van de toegangskaartjes gaat pas in het nieuwe jaar omhoog naar €8,50 excl. € 0,50 reserveringskosten. Tot maximaal 4 kaartjes kunnen er per reservering worden gekocht. De verhoging is nodig door de gestegen kosten. Met de aanschaf van de nieuwe apparatuur is er vorig jaar geleden ook een verhoging van de toegang […]