Satirisch & hoopvol. Albert en Bruno zitten tot over hun nek in de schulden en proberen met list en bedrog te overleven. Een groep milieuactivisten biedt hun gratis drank en, onbedoeld, nieuwe kansen. Onder leiding van Valentine proberen ze de wereld met ludieke acties een spiegel voor te houden.
Une Année difficile is de nieuwe film van de makers van Intouchables en Hors Normes. Satirisch en hoopvol. Albert (Pio Marmaï) en Bruno (Jonathan Cohen) zitten tot over hun nek in de schulden en proberen met list en bedrog te overleven. Een groep milieuactivisten biedt hen gratis drank en, onbedoeld, nieuwe kansen. Onder leiding van Valentine (Noémie Merlant) proberen ze de wereld met ludieke acties een spiegel voor te houden. Albert en Bruno laten zich meeslepen. Valentine heeft geen plaats in haar bestaan voor liefde, de wereld raast immers maar door. Maar dan kent ze Albert nog niet. Une Année difficile is opnieuw een treffende en komische film van Olivier Nakache en Eric Toledano. Noémie Merlant, Pio Marmaï, Jonathan Cohen en Mathieu Amalric knallen van het scherm en krijgen volop kans hun talenten te laten zien.
“Geen makkelijk materiaal voor een komedie: twee mannen die flink in de schulden zitten. Une Année Difficile slaagt wonderwel.” (Film Totaal)
“Met Une année difficile mengt de Franse regietandem zich in de heersende klimaatdialoog door mensen te tonen die heen en weer geslingerd worden tussen consumeren en consuminderen.” (Humbug)]
“‘Une année difficile’ is een goed geacteerde film over de in financiële problemen verkerende Albert en Bruno, die door milieuactivisme weer maatschappelijk aanzien krijgen. Voor een feelgoodfilm is de thematiek onverwacht diepzinnig.” (Cine Magazine)
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben gekocht. Natuurlijk kan […]
De prijs van de toegangskaartjes gaat pas in het nieuwe jaar omhoog naar €8,50 excl. € 0,50 reserveringskosten. Tot maximaal 4 kaartjes kunnen er per reservering worden gekocht. De verhoging is nodig door de gestegen kosten. Met de aanschaf van de nieuwe apparatuur is er vorig jaar geleden ook een verhoging van de toegang […]