Bekijk film op IMDb
Het verfilmde levensverhaal van Charles “Chuck” Krantz in omgekeerde chronologische volgorde, begint dus met zijn dood op 39-jarige leeftijd en teruggaand naar zijn jeugd in een zogenaamd spookhuis. De film is opgebouwd uit drie met elkaar verbonden verhalen die samen het leven van Chuck schetsen…
The Life of Chuck is gebaseerd op een verhaal van Stephen King en vertelt in drie hoofdstukken het leven van Charles ‘Chuck’ Krantz (Tom Hiddleston), een ogenschijnlijk doodgewone man. Terwijl het einde van de wereld nadert, verschijnen overal mysterieuze advertenties die Chuck bedanken voor 39 geweldige jaren van dienst. Marty Anderson (Chiwetel Ejiofor), een man die zich het einde der tijden heel anders had voorgesteld, raakt gefascineerd door de vraag: wie is deze Chuck, en waarom lijkt het alsof het lot van de wereld met hem verbonden is? Langzaam maar zeker verweven herinneringen, persoonlijke tragedies en kosmische raadsels zich tot een emotioneel verhaal over leven, verlies en de impact die één persoon kan hebben — zelfs als niemand precies weet waarom.
“‘The Life of Chuck’ toont ons de magie van een mensenleven.” (Trouw)
“The Life of Chuck: verfilming verhaal Stephen King over dood en levenslust is wel erg gladjes.” (Het Parool)
“In de intrigerende Stephen King-verfilming ‘The Life of Chuck’ strompelen de personages richting een merkwaardige apocalyps.” (de Volkskrant)
“Oprecht, origineel en intrigerend.” (VPRO Cinema)
Onlangs hebben we onze penningmeester in Floralis uitgezwaaid. Carolien heeft in een bestuurlijk moeilijke periode het penningmeesterschap overgenomen. Tijdens de COVID periode moesten we eerst afbouwen om vervolgens helemaal te stoppen. Zonder inkomsten bleven de vaste lasten doorgaan. Ook toen er een belangrijk besluit moest worden genomen: het stoppen van de verkoop van kaartjes aan […]
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar de bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer dan 1.499 adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben […]