Opmerkelijk Deens drama over een getrouwde advocate die haar comfortabele leven op het spel zet door een heimelijke relatie met haar minderjarige stiefzoon te beginnen. Met een gewaagde hoofdrol voor de Deense steractrice Trine Dyrholm. Winnaar publieksprijs Sundance Filmfestival 2019.
Anne lijkt haar leven op orde te hebben. Ze is getrouwd, heeft twee dochters, een goede baan en een mooi huis. Het leven van de familie wordt echter verstoord wanneer Gustav, Peters roekeloze tienerzoon uit een eerder huwelijk, bij hen intrekt. Terwijl Peter het moeilijk heeft met zijn komst, bouwt Anne al snel een band op met Gustav. Hun relatie verandert wanneer ze alles op het spel zet door de jongen de verleiden en ze voor een keuze met onvoorstelbare gevolgen komt te staan.
De Deense steractrice Trine Dyrholm is meesterlijk in haar vertolking van deze overdonderende, zelden geziene rol van een vrouwelijke seksueel roofdier. Het contrast tussen haar hypocriete, genadeloze daderprofiel en de aangename, beschaafde omgeving waarin ze zich bevindt, werkt bijzonder goed.
Regisseur May el-Toukhy heeft voor ‘Queen of Hearts’ bewust gekozen om de Deense steractrice Trine Dyrholm de centrale rol te geven. Dyrholm speelde in 2015 in Long Story Short, het speelfilmdebuut van El-Toukhy. In haar tweede speelfilm schittert de Deense actrice in de rol van Anne, een complexe vrouw die gestuurd wordt door af en toe onbegrijpelijke redenen. ‘Queen of Hearts’ werd beloond met maar liefst vijf prijzen, waaronder twee Dragon awards op het Göteborg Film Festival voor Best Performance en Best Nordic Film.
“Een aangrijpend verhaal van een vrouw die zich in haar eigen spinnenweb vastdraait” (NRC)
“Queen of Hearts is met haar vragen over seks en misbruik gedurfd ambigu” (Volkskrantl)
“Trine Dyrholm laat zien dat ze een van Europa’s fascinerendste actrices is” (Volkskrant)
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben gekocht. Natuurlijk kan […]
De prijs van de toegangskaartjes gaat pas in het nieuwe jaar omhoog naar €8,50 excl. € 0,50 reserveringskosten. Tot maximaal 4 kaartjes kunnen er per reservering worden gekocht. De verhoging is nodig door de gestegen kosten. Met de aanschaf van de nieuwe apparatuur is er vorig jaar geleden ook een verhoging van de toegang […]