Braziliaans drama over een bescheiden huishoudster die moet kiezen tussen haar eigen dochter en de jongen voor wie ze van kleins af aan zorgt. Hartverwarmend, ontroerend en geestig portret over klassenverschillen, emancipatie en de betekenis van familie. Publieksfavoriet op verschillende festivals.
Val is al jaren met veel plezier de huishoudster van een welgestelde familie in São Paulo. Tussen het wassen, koken en schoonmaken door is ze als een tweede moeder voor de 17-jarige Fabinho, die ze al van kleins af aan verzorgt. Val heeft ook een eigen dochter, Jessica, maar die heeft ze door omstandigheden al 10 jaar niet meer gezien. Op een dag vraagt Jessica of ze mag komen logeren om haar toelatingsexamens in São Paulo te kunnen maken. Val ontvangt haar dochter met open armen, maar schrikt als ze ziet hoe de eigentijdse studente weigert om zich nederig op te stellen. ‘Ik snap niet dat je je als tweederangs burger laat behandelen’, vertelt Jessica haar moeder. In no time staan de verhoudingen tussen Val, haar dochter én het gastgezin op scherp.
De film ging in première op het Sundance Filmfestival waar de hoofdrolspeelsters de prijs kregen voor Beste Actrice. De film won ook de publieksprijs van het World Cinema festival in Amsterdam.
“Een delicate kleine film, neigend naar perfectie.” (Trouw)
“De film had nooit zo goed gewerkt zonder de formidabele Regina Casé. Puur door haar uitbundige spel, vooral als ze onthutst reageert op Jessica’s uitspattingen, zijn de conflicten niet alleen spannend, maar ook komisch.” (Parool)
“Met deze vierde film won (Anna Muylaert) prijzen in Berlijn en op het Sundance Film Festival en lijkt ook de internationale erkenning te komen. Welverdiend, want Que horas ela volta? is een mooi geacteerd en intelligent geschreven klassendrama.” (De Filmkrant)
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben gekocht. Natuurlijk kan […]
De prijs van de toegangskaartjes gaat pas in het nieuwe jaar omhoog naar €8,50 excl. € 0,50 reserveringskosten. Tot maximaal 4 kaartjes kunnen er per reservering worden gekocht. De verhoging is nodig door de gestegen kosten. Met de aanschaf van de nieuwe apparatuur is er vorig jaar geleden ook een verhoging van de toegang […]