Bekijk film op IMDb
Tijdens zijn routineuze dagen als schoonmaker van openbare toiletten in Tokio, luistert Hirayama naar zijn cassettebandjes met rockmuziek, genietend van de alledaagse schoonheid om hem heen.
Hirayama is volkomen tevreden met zijn eenvoudige leven als schoonmaker van openbare toiletten in Tokio. Naast zijn zeer gestructureerde dagelijkse routine geniet hij van zijn passie voor muziek, boeken en bomen die hij fotografeert. Enkele onverwachte ontmoetingen onthullen geleidelijk meer over zijn verleden. Perfect Days is een ontroerende en poëtische reflectie op het vinden van schoonheid in de alledaagse wereld om ons heen. Winnaar van de prijs voor Beste Acteur tijdens het Filmfestival van Cannes.
“Door feelgood-clichés op een oprechte manier uit te beelden, in voor de hand liggende momenten en met een soundtrack vol grijsgedraaide klassiekers, stelt Wenders de kijker in staat om tijdens de speeltijd ook te genieten van eenvoudige pleziertjes.” (Filmkrant)
“Perfect Days’ zoekt de grens op tussen bewondering en irritatie, maar blijft steeds aan de goede kant van de streep. De nieuwe film van Wim Wenders is poëtisch in de beste zin van het woord: Perfect Days laat je met nieuwe ogen kijken naar het gewone.” (de Volkskrant)
“Spiritueel toiletten boenen met Wim Wenders in Tokio.” (NRC)
“Teder en ontroerend, met afstand Wim Wenders’ beste film in jaren. Prachtrol ook van Kôji Yakusho, die in Cannes bekroond werd met de prijs voor beste acteur.” (VPRO-cinema)
Onlangs hebben we onze penningmeester in Floralis uitgezwaaid. Carolien heeft in een bestuurlijk moeilijke periode het penningmeesterschap overgenomen. Tijdens de COVID periode moesten we eerst afbouwen om vervolgens helemaal te stoppen. Zonder inkomsten bleven de vaste lasten doorgaan. Ook toen er een belangrijk besluit moest worden genomen: het stoppen van de verkoop van kaartjes aan […]
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar de bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer dan 1.499 adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben […]