De film volgt drie periodes uit het leven van een jonge Afro-Amerikaanse man die worstelt met zijn identiteit, mannelijkheid, seksuele geaardheid en plaats in de wereld. Deze meesterlijke film is genomineerd voor 8 Oscars en won onlangs de publieksprijs op het IFFR.
Een zowel hartverscheurend als hartverwarmend verhaal over het opgroeien van een zwarte jongen tot volwassen man in een omgeving waar het gevaar overal op de loer ligt. Chiron moet al op jonge leeftijd zijn weg zien te vinden in het leven, zonder vader en met een aan drugs verslaafde moeder, terwijl hij gaandeweg zijn seksuele identiteit verkent. In een kleurrijke, warme en zinderende stijl voert deze biopic ons mee naar de in stilte geborgen gevoelens van deze eenzame outsider.
Gebaseerd op Tarell Alvin McCraney’s theaterstuk In Moonlight Black Boys Look Blue en op zijn eigen ervaringen, schetst regisseur Barry Jenkins een poëtische vertelling met diepgaand begrip van de pijn en uitdagingen die het opgroeien in een arme zwarte wijk in Miami met zich meebrengt. Deze tweede film van Jenkins is baanbrekend in zijn tedere verbeelding van zwarte mannelijkheid. Winnaar Golden Globe voor Best Motion Picture – Drama, genomineerd voor 8 Oscars en winnaar publieksprijs op het Internationaal Film Festival Rotterdam 2017.
“Moonlight is een breekbaar, modern en uitmuntend gespeeld meesterwerk. Dat drie acteurs hetzelfde personage spelen is niet nieuw, maar hier midden in de roos.” (Volkskrant)
“Moonlight is een wondermooi universeel verhaal over identiteit, aanpassing en bevrijding, en over liefde.” (Filmkrant)
“Moonlight vertelt het ontroerende coming-of-age-verhaal van de kleine Chiron die zich wanhopig staande probeert te houden te midden van ernstige verwaarlozing en sociale druk. Regisseur Jenkins doet dit zo inzichtelijk en invoelbaar dat Moonlight zich automatisch tot de indrukwekkendste films van 2016 mag rekenen.” (FilmVandaag.nl)
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben gekocht. Natuurlijk kan […]
De prijs van de toegangskaartjes gaat pas in het nieuwe jaar omhoog naar €8,50 excl. € 0,50 reserveringskosten. Tot maximaal 4 kaartjes kunnen er per reservering worden gekocht. De verhoging is nodig door de gestegen kosten. Met de aanschaf van de nieuwe apparatuur is er vorig jaar geleden ook een verhoging van de toegang […]