Jean-Pierre is een dorpsarts die verankerd is in het dorpsleven. Als hij zelf ziek wordt, neemt Nathalie, een beginnend arts, zijn praktijk over. Ze krijgt het nogal te stellen met de koppige arts en eigenzinnige dorpsbewoners. Een heerlijke Franse tragikomedie van regisseur Thomas Lilti, die zelf ook huisarts is.
Jean-Pierre is een huisarts van de oude stempel met een drukke praktijk op het Franse platteland. Zeven dagen per week kunnen zijn patiënten op hem rekenen. Hij luistert, verzorgt, stelt gerust. Wanneer bij Jean-Pierre kanker wordt geconstateerd, is rustiger aan doen dan ook geen optie.
Ondanks het feit dat Jean-Pierre tegensputtert, stuurt zijn arts een vervanger naar de praktijk. Nathalie is nog maar net begonnen als arts en niet gewend aan het dorpse leven. Ze wordt door Jean-Pierre dan ook behoorlijk op de proef gesteld. Maar Nathalie laat zich niet kennen en gaandeweg weet ze de harten van de dorpsbewoners voor zich te winnen. En dat van Jean-Pierre die niet anders kan dan toegeven dat ook hij vervangbaar is.
Médecin de campagne is een heerlijke tragikomedie van de Franse regisseur Thomas Lilti, die zelf ook huisarts is. Zijn ervaring maakt Médecin de campagne een oprecht en invoelbaar drama. De film wordt overal geprezen om zijn authenticiteit en het overtuigende acteerwerk van François Cluzet (Intouchables), voor deze rol genomineerd voor een César, en Marianne Denicourt (La belle noiseuse). Médecin de campagne was in Frankrijk een echte publiekslieveling en één van de grootste filmhits van het afgelopen jaar.
“Cluzet speelt overtuigend en bij vlagen ontroerend” “Een hommage aan de huisarts” (Parool)
“Het is best prettig toeven in die liefdevol geschetste wereld” (Volkskrant)
“Kleurrijke anekdotes” (Trouw)
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben gekocht. Natuurlijk kan […]
De prijs van de toegangskaartjes gaat pas in het nieuwe jaar omhoog naar €8,50 excl. € 0,50 reserveringskosten. Tot maximaal 4 kaartjes kunnen er per reservering worden gekocht. De verhoging is nodig door de gestegen kosten. Met de aanschaf van de nieuwe apparatuur is er vorig jaar geleden ook een verhoging van de toegang […]