Lunana: A Yak in the Classroom voert ons mee naar hoog in het Himalaya-gebergte in Bhutan, het land van de donderdraak. Daar wordt het leven bepaald door een ander ritme dan in de grote stad maar door de mist tussen de bergen, door traditionele zang en door de uitwerpselen van de yak. Een bijzondere plek, waarvan je het verblijf niet gauw zult vergeten.
De jonge leraar Ugyen uit Bhutan wordt voor zijn laatste opleidingsjaar naar het extreem afgelegen bergdorpje Lunana gestuurd. De grote hoogte en het gebrek aan voorzieningen van zijn primitieve nieuwe omgeving, zorgen ervoor dat hij meteen na aankomst wil vertrekken. Het warme welkom van de kinderen en de spirituele kracht van de dorpelingen, brengen hem echter tot inkeer en zullen zijn lot voorgoed veranderen.
“Het wat stijve en voorspelbare Lunana zit vol prachtige beelden van het Bhutanese hooggebergte.” (de Volkskrant)
“Lunana… een tijdloos bestaan met mooie zang bovenin het Himalaya-gebergte.” (FilmTotaal)
“Hoe het montere geknor van een yak goed is voor je bruto nationaal geluk.” (De Morgen)
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben gekocht. Natuurlijk kan […]
De prijs van de toegangskaartjes gaat pas in het nieuwe jaar omhoog naar €8,50 excl. € 0,50 reserveringskosten. Tot maximaal 4 kaartjes kunnen er per reservering worden gekocht. De verhoging is nodig door de gestegen kosten. Met de aanschaf van de nieuwe apparatuur is er vorig jaar geleden ook een verhoging van de toegang […]