De Engelse titel – Colours of Time – geeft veel weg over de esthetiek van La venue de l’avenir. Kleur is belangrijk in deze oogstrelende verbeelding van twee verhalen – dat van de 21-jarige Adèle in 1895 en dat van haar afstammelingen die in de huidige tijd bij elkaar gebracht zijn door het lot en op zoek gaan naar hun familieachtergrond. (Filmkrant)
Wanneer ze onverwachts samen een verlaten huis erven op het platteland van Normandië ontdekken ontdekt een groep neven en nichten dat ze een bijzondere familiegeschiedenis delen. In 1895 ging hun voorouder Adèle, 21 jaar oud, op zoek naar haar moeder in het avant-gardistische Parijs De stad was op dat moment het hart van een nieuwe kunstwereld met de opkomst van de fotografie en de doorbraak van de impressionistische schilderkunst. Terwijl de afstammelingen Adèles spoor volgen, ontdekken ze dat haar verhaal verweven is met die bruisende kunstwereld en zelfs kruist met dat van Claude Monet.
“Een verrassend aangenaam kijkavontuur over familie, liefde, ambities en kunst, dat heen en weer fladdert tussen twee tijdsgewrichten.” (Filmkrant)
De prijs van de toegangskaartjes gaat pas in het nieuwe jaar omhoog naar €8,50 excl. € 0,50 reserveringskosten. Tot maximaal 4 kaartjes kunnen er per reservering worden gekocht. De verhoging is nodig door de gestegen kosten. Met de aanschaf van de nieuwe apparatuur is er vorig jaar geleden ook een verhoging van de toegang […]
Een aantal jaar heeft het Filmhuis Lisse samengewerkt met de programmeur van het Leiden International Film Festival. Dankzij het LIFF konden wij pre-premières vertonen van films die pas in de loop van ‘n volgend jaar officieel uitkwamen. Gelukkig en helaas groeit het LIFF zo groot dat er geen tijd meer is om ook nog aan […]
Soms biedt een tegenslag ook weer nieuwe kansen…. Al een hele tijd wilden we de film“2001: A Space Odessey” draaien en eindelijk leek het zo ver te zijn. Maar helaas kregen we zojuist vanuit Londen te horen dat er toch geen Nederlandse ondertiteling beschikbaar is. Nu wordt er weinig gesproken in de film maar ondertiteling […]