Meesterregisseur Pedro Almodovar toont ons een nieuwe kijk in zijn spraakmakende universum. Kleurrijk, griezelig, verleidelijk, theatraal, suspensevol en absurd.
Controverse in het Filmhuis. La Piel que Habito is een bijzondere filmervaring, maar zal de meningen verdelen.
Antonio Banderas speelt een briljant plastisch chirurg, die geobsedeerd is door trauma’s uit zijn verleden. Hij probeert deze te overwinnen met een medische uitvinding. Na jaren research in zijn privé laboratorium, heeft hij eindelijk zijn missie volbracht. Zijn doorbraak lijkt hem zelfs in staat te stellen zijn grote liefde nieuw leven in te blazen, maar niets is wat het lijkt ….
“La piel que habito bevat alle elementen die het werk van de altijd verbazingwekkende Almodóvar zo beklemmend maken: seksuele perversie, onverhoedse plotwendingen en enkele prachtige vrouwenrollen…Maar Banderas is deze keer de uitblinker. Zijn gekwelde vertolking van de getraumatiseerde arts is de beste uit zijn carrière.”(AD)
“La piel que habito is een film waarvan de grote production value – fraai camerawerk, imponerende decors,
uitstekende acteurs – de indruk wekt dat hij meer is dan een amusante zeepbel. Much ado about nothing is het gevoel dat na afloop overheerst” (Parool)
Onlangs hebben we onze penningmeester in Floralis uitgezwaaid. Carolien heeft in een bestuurlijk moeilijke periode het penningmeesterschap overgenomen. Tijdens de COVID periode moesten we eerst afbouwen om vervolgens helemaal te stoppen. Zonder inkomsten bleven de vaste lasten doorgaan. Ook toen er een belangrijk besluit moest worden genomen: het stoppen van de verkoop van kaartjes aan […]
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben gekocht. Natuurlijk kan […]