Striptekenaar Victor krijgt de kans om zijn verleden opnieuw te beleven en daarmee zijn huwelijk te redden. Deze Franse film prikkelt, schittert en is opwindend. De film ging in première in Cannes en was in ons land de openingsfilm van het Filmfestival By the Sea.
Speciale voorpremière i.s.m. Leiden Internationaal Film Festival.
Het leven van striptekenaar Victor raakt ontregeld wanneer hij kennismaakt met een nieuwe en unieke manier van entertainment. Het bedrijf van zijn zoon biedt namelijk haar cliënten de kans om door een combinatie van slimme trucages en het naspelen van gebeurtenissen terug in de tijd te gaan.
Victor besluit de meest memorabele week uit zijn leven te herbeleven, die waarin hij zijn grote liefde Marianne voor het eerst ontmoette, veertig jaar geleden. De setting is een gezellig buurtcafé uit de jaren zeventig, waar iedereen rookt als een ketter. Victor heeft het al snel zo naar z’n zin dat hij het liefst zou blijven in deze tijd zonder mobiele telefoons, internet en andere moderne gemakken…
Regisseur Nicolas Bedos heeft bij de première in Cannes veel lof gekregen van pers en publiek voor zijn film. Men linkt hem aan filmmakers die het gewone buitengewoon verbeelden. De acteurs maken er een filmfeest van en mogelijk herkent u ze van films die eerder in Lisse te zien zijn geweest: Daniel Auteuil (La Huitième Jour), Fanny Ardant (8 Femmes) en Guillaume Canet (Le Grand Bain).
“…prachtig bediend door een zeer bedreven scenario en acteerspel. Alles klopt hier, de hele tijd”. (Hollywood Reporter”)
“Een uitstekend uitgevoerde Franse romantische komedie, waar het nooit te laat is om de beste dag van je leven opnieuw te beleven. En opnieuw. En opnieuw…” (Screen International)
Deze film gaat pas op 2 januari 2020 in première! Wij draaien La Belle Époque we net voor de start van het Leiden International Film Festival (LIFF) dat duurt van 31-10 t/m 10-11-2019.
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben gekocht. Natuurlijk kan […]
De prijs van de toegangskaartjes gaat pas in het nieuwe jaar omhoog naar €8,50 excl. € 0,50 reserveringskosten. Tot maximaal 4 kaartjes kunnen er per reservering worden gekocht. De verhoging is nodig door de gestegen kosten. Met de aanschaf van de nieuwe apparatuur is er vorig jaar geleden ook een verhoging van de toegang […]