Bekijk film op IMDb
Een drietal gaat hiken in het Catskillgebergte, Sam, haar vader en diens vriend Matt. Maar dat neemt een ongemakkelijke wending. Wat aanvankelijk onschuldig lijkt is wanneer Sam haar vader nodig heeft deze haar niet wil of kan helpen. Daardoor vraagt zij zich af hoe verder te gaan met haar leven…
De 17-jarige Sam heeft een hechte en warme band met haar vader Chris. Chris accepteert haar volledig zoals ze is, maar onder de oppervlakte sluimeren spanningen over het verleden. Wanneer ze gaan backpacken met Matt, een oude vriend van Chris, verandert de dynamiek. De twee mannen vullen de gesprekken met herinneringen en eigen sores, terwijl Sam vooral luistert en slechts op hun voorwaarden mag meepraten. Wanneer een ogenschijnlijk onschuldige grap een ongemakkelijke wending krijgt, merkt Sam dat ze er alleen voor staat. Chris, van wie ze steun verwacht, stelt haar teleur. Dit moment dwingt haar om haar vader in een nieuw licht te zien en een belangrijk besluit te nemen over haar eigen toekomst. India Donaldson (de dochter van regisseur Roger Donaldson) brengt met Good One een emotioneel gelaagd en subtiel speelfilmdebuut waarbij de nadruk ligt op de prachtige cinematografie en op datgene wat niet gezegd wordt, maar wel wordt gevoeld. Zonder oordeel legt Donaldson de dynamiek vast tussen de verschillende generaties. Good One is een intiem coming-of-age drama en een herkenbaar verhaal over familie, vertrouwen en vergeving. De film werd geselecteerd voor de Directors Fortnight van zowel Sundance als het filmfestival van Cannes en heeft al meerdere prijzen en nominaties ontvangen.
“‘Good One spoort ons aan om goed op te letten. Want met elke terloopse opmerking die de zeventienjarige Sam op de wandeltocht met haar pa en zijn beste vriend te horen krijgt, groeit de kloof tussen vader en dochter.” (Filmkrant)
“‘Good one’ lijkt een film over een wandeltocht, maar onderhuids broeit een omwenteling.” (Nieuwsblad)
“‘Good One’ is een puntgave debuutfilm die begint als een vakantiekomedie en dan een ongemakkelijke wending neemt.” (de Volkskrant)
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben gekocht. Natuurlijk kan […]
De prijs van de toegangskaartjes gaat pas in het nieuwe jaar omhoog naar €8,50 excl. € 0,50 reserveringskosten. Tot maximaal 4 kaartjes kunnen er per reservering worden gekocht. De verhoging is nodig door de gestegen kosten. Met de aanschaf van de nieuwe apparatuur is er vorig jaar geleden ook een verhoging van de toegang […]