Bekijk film op IMDb
Voor zijn nieuwe film duikt Cédric Klapisch (Retour en Bourgogne) in de wereld van de dans. Klassiek ballet en moderne dans komen samen in een verhaal over hoop dat zich afspeelt tussen Bretagne en Parijs. De 26-jarige balletdanseres Élise loopt tijdens een voorstelling een blessure op en krijgt te horen dat ze waarschijnlijk nooit meer zal kunnen dansen.
Élise is haar doel kwijt en moet haar leven een andere wending geven. Met hulp van vrienden vindt ze ander werk. Dat voert haar naar Bretagne waar ze een gezelschap voor moderne dans ontmoet. De nieuwe ervaringen en vriendschappen wakkeren het vuur weer in haar aan. Zal ze toch weer kunnen dansen? Hoofdrolspeelster Marion Barbeau is prima ballerina bij het beroemde ballet van de Parijse Opera. Daarnaast verzekerde Klapisch zich voor Encore van de samenwerking met choreograaf Hofesh Shechter en zijn gezelschap.
“Dit scenario is afwisselend de droom én nachtmerrie van ieder balletmeisje. Het drama is doorspekt met luchtige, komische en romantische scènes en blijkt zo een feelgoodfilm pur sang.” (de Filmkrant)
“Als lofzang op het dansende, veerkrachtige lichaam, is Encore een genot om naar te kijken.” (de Volkskrant)
“De originele titel van de film is En Corps en eigenlijk past die beter. Encore (nogmaals) verwijst naar het nieuwe leven van Élise waarin dans nogmaals centraal staat, maar En Corps (in het lichaam) legt de nadruk op het fysieke. Beide titels zijn inhoudelijk juist, maar met het oog op de stijl is de tweede titel toepasselijker.” (FilmTotaal)
Onlangs hebben we onze penningmeester in Floralis uitgezwaaid. Carolien heeft in een bestuurlijk moeilijke periode het penningmeesterschap overgenomen. Tijdens de COVID periode moesten we eerst afbouwen om vervolgens helemaal te stoppen. Zonder inkomsten bleven de vaste lasten doorgaan. Ook toen er een belangrijk besluit moest worden genomen: het stoppen van de verkoop van kaartjes aan […]
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar de bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer dan 1.499 adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben […]