Bekijk film op IMDb
Hilarisch kijkje achter de schermen bij de totstandkoming van de fictieve film Official Competition. Waarbij de twee hoofdrolspelers (gespeeld door Banderas en Martínez) op een gegeven moment onder een gigantisch opgetakeld rotsblok belanden, alleen omdat de regisseur spanning op hun gezichten wil zien…
In de hoop op eeuwige roem heeft een miljardair zijn zinnen gezet op het maken van een filmhit en stelt hiervoor een all-star team samen. Hij huurt de beroemde filmmaker Lola Cuevas in om het ambitieuze project in goede banen te leiden. Daarbij worden er twee grote acteurs met nog grotere ego’s geregeld: Hollywood hartenbreker Félix Rivero en de grensverleggende theateracteur Iván Torres. Beiden zijn legendarisch, maar bepaald niet de beste vrienden. Lola stelt ze ter voorbereiding op de draaidagen in een reeks steeds excentriekere uitdagingen op de proef. Hierbij worden Felix en Iván met zowel elkaar als hun eigen prestaties geconfronteerd en is het maar de vraag of er nog iemand overblijft als de camera’s straks echt beginnen te draaien.
De film in de film is gebaseerd op een roman van Daniel Mantovani, het hoofdpersonage in El ciudadano ilustre (2016), gespeeld door Oscar Martínez. Mantovani vertelt het verhaal zelfs aan het begin van de film.
“Er zijn vele manieren om een film te maken. De manier die Competencia Oficial op de hak neemt, is er maar een van. Maar het is wel een rake satire op hoe een specifiek soort prestigieuze cinema tot stand komt. Bij vlagen hilarisch, met glansrollen voor Penélope Cruz, Antonio Banderas en Oscar Martínez.” (Filmtotaal)
“Competencia oficial neemt met sardonisch plezier het filmvak op de hak en vooral het eeuwig doen-alsof van de acteur.” (De Filmkrant)
“Films over het maken van een film neigen vaak naar navelstaren. Competencia oficial is daar niet vrij van, maar doet dat met zó’n vette knipoog dat ’t weer leuk wordt.” (De Telegraaf)
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben gekocht. Natuurlijk kan […]
De prijs van de toegangskaartjes gaat pas in het nieuwe jaar omhoog naar €8,50 excl. € 0,50 reserveringskosten. Tot maximaal 4 kaartjes kunnen er per reservering worden gekocht. De verhoging is nodig door de gestegen kosten. Met de aanschaf van de nieuwe apparatuur is er vorig jaar geleden ook een verhoging van de toegang […]