Astolfo, een gepensioneerde professor die uit zijn Romeinse appartement is gezet, keert terug naar zijn oude thuis, het laatste overblijfsel van zijn familiebezit in een afgelegen dorp in de Abruzzen. Daar ontmoet hij de weduwe Stefania voor wie hij onverwachts gevoelens begint te krijgen…
De goedhartige Astolfo, een gepensioneerde professor die uit zijn Romeinse appartement is gezet, besluit zijn intrek te nemen in een oud adellijk maar vervallen paleis, het laatste overblijfsel van zijn familiebezit in een afgelegen dorp in de Abruzzen. Hij is er al tientallen jaren niet meer is geweest. Bij aankomst blijkt er een zwerver te wonen en Astolfo besluit dat hij bij hem mag blijven wonen. Maar daar blijft het niet bij, want al snel wordt het duo vergezeld door een gepensioneerde kok en een jonge klusjesman en koken ze met z’n vieren en spelen ze spelletjes. Wanneer zijn neef langskomt en hem voorstelt aan Stefania, een charmante en gulle vrouw van zijn eigen leeftijd, is Astolfo al snel verliefd en worstelt hij met zijn gevoelens. Aangemoedigd door zijn trouwe groep zet Astolfo een moedige stap en leert hij dat het nooit te laat is voor de liefde. De Italiaanse regisseur Gianni Di Gregorio is terug met zijn nieuwe film Astolfo, een zomerse romantische komedie. Hij schreef het scenario, regisseerde hij de film en nam als acteur de hoofdrol voor zijn rekening.
“In de vijfde zomerse komedie rond het alter ego van de Italiaanse regisseur/scenarist Gianni Di Gregorio draait het leven als vanouds om goed gezelschap en lekker eten.” (De Filmkrant)
“In eerste instantie is de romantische komedie ‘Astolfo’ een plezierig uitstapje.”(De Volkskrant)
“Heerlijke, langzaam meanderende komedie, die op typisch Italiaanse manier laat zien, waarom het eigenlijk draait in het leven: liefde, vrienden…” (FilmVandaag)
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben gekocht. Natuurlijk kan […]
De prijs van de toegangskaartjes gaat pas in het nieuwe jaar omhoog naar €8,50 excl. € 0,50 reserveringskosten. Tot maximaal 4 kaartjes kunnen er per reservering worden gekocht. De verhoging is nodig door de gestegen kosten. Met de aanschaf van de nieuwe apparatuur is er vorig jaar geleden ook een verhoging van de toegang […]