Aangrijpend drama met Juliette Binoche als oorlogsfotograaf, die gedwongen wordt te kiezen tussen haar werk en haar gezin. Een actuele film die inzicht geeft in de morele dilemma’s waar mensen, die in oorlogsgebieden hun werk doen, voor staan. Publiekswinnaar op diverse festivals.
Rebecca behoort tot ’s werelds beste oorlogsfotografen. Haar echtgenoot eist echter dat ze stopt met haar gevaarlijke werk uit angst zijn vrouw en moeder van hun jonge dochters te verliezen. Rebecca staat voor een onmogelijke beslissing, want hoewel ze zielsveel van haar gezin houdt, kan ze zich ook geen leven zonder haar werk voorstellen. In een poging om haar gezin te overtuigen van de veilige omstandigheden waarin ze werkt, neemt ze haar tienerdochter mee naar een bezoek aan een vluchtelingenkamp. De film won de Speciale Juryprijs op het festival van Montreal.
“Wat ‘A Thousand Times Good Night’ zo’n ongelofelijke sterke film maakt is dat er geen enkele pretentie inzit. De realiteit wordt gepresenteerd voor wat het is, niet meer en niet minder. Dat Poppe dit voor elkaar krijgt en tevens alle menselijkheid voor een ieder volledig in tact te laten is een dusdanige prestatie die maakt dat deze film een must see is.” (Film Abides)
“Regisseur Erik Poppe was zelf oorlogsfotograaf en ‘A thousand times good night’ is de verbeelding van zijn eigen morele dilemma’s. Hoe ver ga je? Zo ver dat zijn aangrijpende film behoorlijk schuurt.” (Telegraaf)
Onlangs hebben we onze penningmeester in Floralis uitgezwaaid. Carolien heeft in een bestuurlijk moeilijke periode het penningmeesterschap overgenomen. Tijdens de COVID periode moesten we eerst afbouwen om vervolgens helemaal te stoppen. Zonder inkomsten bleven de vaste lasten doorgaan. Ook toen er een belangrijk besluit moest worden genomen: het stoppen van de verkoop van kaartjes aan […]
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar de bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer dan 1.499 adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben […]