Meervoudig prijzenwinnend drama verhaalt over doden die een week met een consulent spenderen, zo bepalen zij welke herinnering ze mee mogen nemen.
In het voorpoortaal van het hiernamaals – een station tussen de eeuwigheid en de dood – komen overledenen aan die binnen drie dagen hun meest dierbare herinnering moeten formuleren. Deze momenten worden door de ‘werknemers’ van het voorpoortaal gefilmd en in scène gezet. Als de doden hun film hebben gezien en hun mooiste herinnering hebben herbeleeft vergeten zijn hun aardse leven en gaan naar het hiernamaals.
De debuutfilm van regisseur Kore-Eda Hirokazu, Maborosi, was in 1996 te zien tijdens het IFFR en drie jaar later kwam de Japanner weer een interview geven tijdens het festival waar zijn tweede film After Life in prèmiere ging. Hij vertelt het liefst zijn verhaal van achter de camera en vindt het moeilijk om relaties met personen aan te gaan. Zijn films gaan dan ook voornamelijk over families en hun problematische relaties met elkaar. Toch is er altijd een vorm van empathie tussen de familieleden aanwezig.
Dinsdagavond 15 februari ’22 heeft de minister van gezondheid weer gesproken en zijn boodschap was duidelijk. De maatregelen tegen de uitbreiding van het COVID-19 virus worden in stappen afgebouwd. De culturele instellingen krijgen weer een beetje lucht en mogen tot 01:00 uur open blijven! Dat betekent dat wij onze voorstellingen weer op de oude tijd […]
Dinsdagavond 25 januari ’22 hebben de premier en de minister van gezondheid weer gesproken en hun boodschap was duidelijk. De maatregelen tegen de uitbreiding van het COVID-19 virus worden versoepeld, de culturele instellingen krijgen weer een beetje lucht en mogen tot 22:00 uur open blijven! Dat betekent dat wij onze voorstellingen een half uur eerder […]