In ‘Sous le Sable’ is Charlotte Rampling Marie, universitair docente Engelse letterkunde in Parijs, die in het begin van de film met haar man Jean op zomervakantie naar Les Landes gaat.
Een normaal stel dat goed op elkaar is ingespeeld. Op de eerste dag van de vakantie gaan ze naar het strand. Zij blijft liever wat lezen, hij gaat zwemmen. Maar hij komt niet terug van de zwempartij!
Jean is weg maar ze weigert het verlies van haar man te accepteren. Ze zet gewoon thee voor twee, koopt opgewekt een nieuwe stropdas voor haar verdwenen echtgenoot en voelt Jean’s armen om zich heen als ze slaapt. Deze even extreme als geloofwaardige overlevingsstrategie wordt door Ozon met grote soberheid in beeld gebracht. We zien hoe Marie weer aan het werk gaat, vrienden bezoekt, een romance met een charmante vijftiger begint, kortom haar leven weer oppikt. Maar waarom doet ze alsof Jean er nog is? Weet ze iets wat wij niet weten? Is hij teruggekeerd?
Dat is het spelletje dat Ozon met ons speelt. En het houdt de spanning er goed in.
“Een prachtig pleidooi voor de fantasie” (DvdH)
Vrijdagavond 24 mei om 19:00 uur is het Filmhuis Lisse te zien bij de Omroep van de Bollenstreek in het cultuur programma. Aanleiding voor het interview door Nick Duin was de verbouwing van de projectorruimte in Theater Floralis en de nieuwe projector en randapparatuur die het Filmhuis de komende week te wachten staat.De nieuwe […]
Het Filmhuis Lisse draait voor de Vereniging Oud Lisse (VOL) de documentaire: “Lisse 825 jaar…” Dinsdagmiddag 02 april draaien we de documentaire Lisse 825 met diverse gebeurtenissen die in het jubileumjaar hebben plaatsgevonden.De documentaire is samengesteld door Simon van Dijk.De voorstelling begint om 14:15 uur en de zaal gaat om 14:00 uur open.Kaartjes zijn […]
Per 1 januari verhoogt het Filmhuis Lisse de toegangskaartjes van € 7,= naar € 8,=. De reserveringskosten blijven kostendekkend gehandhaafd op € 0,50 per reservering, ongeacht of er één of maximaal vier kaartjes worden besteld. De laatste gedeeltelijke prijsverhoging was van voor de COVID-19 crises. Met het sluiten van de kassa en het overgaan op […]