De film gaat gierend uit de startblokken met een ode aan de Amerikaanse tekenfilmpjes uit de jaren dertig en neemt dan veel gas terug, om te veranderen in een Buster Keaton-achtige tragikomedie vol extreme karikaturen.
Regisseur Chomet doet de nostalgisch ingestelde Europeaan een groot plezier door het Frankrijk van de jaren ’50 en ’60 fraai in beeld te brengen, van een regenachtige Parijse voorstad, via een nog niet door de commercie opgeslokte Tour de France, tot een kolderiek eerbetoon aan Jacques Tati en Louis de Funès. Het geheel krijgt zo een aangenaam ouderwets tintje en waggelt van voor naar achter en van links naar rechts, zonder dat de essentie vergeten wordt. Want de zoektocht van de liefhebbende grootmoeder – die in een adembenemende scène een oceaanstomer dwars dor de oceaan per waterfiets achtervolgt – verbaast, raakt het hart en kietelt de lachspieren, en kom daar nog eens om.” (bron: de Filmkrant)
“Monumentaal en intiem tegelijk” (Volkskrant)
De prijs van de toegangskaartjes gaat na de zomer omhoog naar €8,50 excl. € 0,50 reserveringskosten. Tot maximaal 4 kaartjes kunnen er per reservering worden gekocht. De verhoging is nodig door de gestegen kosten. Met de aanschaf van de nieuwe apparatuur is er vorig jaar geleden ook een verhoging van de toegang doorgevoerd. We […]
Een aantal jaar heeft het Filmhuis Lisse samengewerkt met de programmeur van het Leiden International Film Festival. Dankzij het LIFF konden wij pre-premières vertonen van films die pas in de loop van ‘n volgend jaar officieel uitkwamen. Gelukkig en helaas groeit het LIFF zo groot dat er geen tijd meer is om ook nog aan […]
Soms biedt een tegenslag ook weer nieuwe kansen…. Al een hele tijd wilden we de film“2001: A Space Odessey” draaien en eindelijk leek het zo ver te zijn. Maar helaas kregen we zojuist vanuit Londen te horen dat er toch geen Nederlandse ondertiteling beschikbaar is. Nu wordt er weinig gesproken in de film maar ondertiteling […]