Een vrolijke en romantische feelgood-komedie over een saaie kantoorman die verandert wanneer hij zijn levenslustige werkster beter leert kennen.
Parijs, de vroege jaren 60: de tijd van cocktails, mantelpakjes, dure chevrolets én high society. De vermogende Jean-Louis Joubert is een brave maar saaie man. Tot hij en zijn vrouw de mooie Spaanse María als werkster in dienst nemen. Maria laat hem kennis maken met de zesde verdieping van zijn burgerlijke appartementsgebouw waar zij met andere temperamentvolle Spaanse werksters woont. Deze vrouwen, maar vooral de erg aantrekkelijke
Maria, leren hem voor het eerst plezier te hebben in het leven. Dit tot grote ontsteltenis van mevrouw Joubert en haar vriendinnen…
Publieksfavoriet op het Aspen filmfestival 2011.
“Om werkelijk van het leven te genieten, moet je je stijve boordje losmaken, houdt regisseur Philippe Le Guay ons voor. (…) Geen zwaarwichtige thema’s in zijn luchtige, warmhartige komedie” (De Telegraaf)
“De film is meer nostalgie dan satire: leuk, al die klassengevoeligheden. Mooie auto’s ook in die tijd” (Het Parool)
De prijs van de toegangskaartjes gaat na de zomer omhoog naar €8,50 excl. € 0,50 reserveringskosten. Tot maximaal 4 kaartjes kunnen er per reservering worden gekocht. De verhoging is nodig door de gestegen kosten. Met de aanschaf van de nieuwe apparatuur is er vorig jaar geleden ook een verhoging van de toegang doorgevoerd. We […]
Een aantal jaar heeft het Filmhuis Lisse samengewerkt met de programmeur van het Leiden International Film Festival. Dankzij het LIFF konden wij pre-premières vertonen van films die pas in de loop van ‘n volgend jaar officieel uitkwamen. Gelukkig en helaas groeit het LIFF zo groot dat er geen tijd meer is om ook nog aan […]
Soms biedt een tegenslag ook weer nieuwe kansen…. Al een hele tijd wilden we de film“2001: A Space Odessey” draaien en eindelijk leek het zo ver te zijn. Maar helaas kregen we zojuist vanuit Londen te horen dat er toch geen Nederlandse ondertiteling beschikbaar is. Nu wordt er weinig gesproken in de film maar ondertiteling […]