Frans familiedrama waarin de Franse Mattieu naar Canada reist voor de begrafenis van zijn vader, die hij nooit gekend heeft. Hij komt in een argwanende omgeving, waar hij langzamerhand de geheimen van zijn vader leert kennen. Boekverfilming.
Mathieu heeft zijn vader nooit gekend. Hij is 33 en woont in Parijs. Op een dag wordt er gebeld vanuit Canada en ontdekt hij dat zijn vader, Jean, in Quebec woonde en daar een gezin had. Maar Jean is verdronken en heeft een pakje voor Mathieu achter gelaten. Mathieu besluit naar de begrafenis te gaan en komt er achter dat niemand van zijn bestaan weet. Behalve Pierre, de beste vriend van Jean. Die neemt hem, met tegenzin, onder zijn hoede. Mathieu ontdekt langzamerhand wat voor man zijn vader was…
Philippe Lioret maakte eerder indruk met “Welcome” en weet hier opnieuw subtiel en ingetogen een spannend en schrijnend verhaal te vertellen. Deze boekverfilming eindigde hoog op de publieksfavorietenlijst van het Filmfestival by the Sea.
“Beetje bij beetje onthult de op een Franse roman geïnspireerde combinatie van familiedrama en thriller hoe de vork in de steel zit, met een verrassende ontknoping als climax.” (Parool)
“Le fils de Jean heeft de structuur van een thriller, met een raadselachtige verdwijning als startpunt voor een opeenvolging van onthullingen. Alleen draait het niet om het criminele circuit of politieke intriges, maar om een piepklein familiedrama, dat wordt uitgespeeld in intieme scènes zonder hysterische uitbarstingen of dramatische confrontaties.” (Filmkrant)
Onlangs hebben we onze penningmeester in Floralis uitgezwaaid. Carolien heeft in een bestuurlijk moeilijke periode het penningmeesterschap overgenomen. Tijdens de COVID periode moesten we eerst afbouwen om vervolgens helemaal te stoppen. Zonder inkomsten bleven de vaste lasten doorgaan. Ook toen er een belangrijk besluit moest worden genomen: het stoppen van de verkoop van kaartjes aan […]
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar de bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer dan 1.499 adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben […]