Meesterregisseur Pedro Almodovar toont ons een nieuwe kijk in zijn spraakmakende universum. Kleurrijk, griezelig, verleidelijk, theatraal, suspensevol en absurd.
Controverse in het Filmhuis. La Piel que Habito is een bijzondere filmervaring, maar zal de meningen verdelen.
Antonio Banderas speelt een briljant plastisch chirurg, die geobsedeerd is door trauma’s uit zijn verleden. Hij probeert deze te overwinnen met een medische uitvinding. Na jaren research in zijn privé laboratorium, heeft hij eindelijk zijn missie volbracht. Zijn doorbraak lijkt hem zelfs in staat te stellen zijn grote liefde nieuw leven in te blazen, maar niets is wat het lijkt ….
“La piel que habito bevat alle elementen die het werk van de altijd verbazingwekkende Almodóvar zo beklemmend maken: seksuele perversie, onverhoedse plotwendingen en enkele prachtige vrouwenrollen…Maar Banderas is deze keer de uitblinker. Zijn gekwelde vertolking van de getraumatiseerde arts is de beste uit zijn carrière.”(AD)
“La piel que habito is een film waarvan de grote production value – fraai camerawerk, imponerende decors,
uitstekende acteurs – de indruk wekt dat hij meer is dan een amusante zeepbel. Much ado about nothing is het gevoel dat na afloop overheerst” (Parool)
Het Filmhuis Lisse draait voor de Vereniging Oud Lisse (VOL) de documentaire: “Lisse 825 jaar…” Dinsdagmiddag 02 april draaien we de documentaire Lisse 825 met diverse gebeurtenissen die in het jubileumjaar hebben plaatsgevonden.De documentaire is samengesteld door Simon van Dijk.De voorstelling begint om 14:15 uur en de zaal gaat om 14:00 uur open.Kaartjes zijn […]
Per 1 januari verhoogt het Filmhuis Lisse de toegangskaartjes van € 7,= naar € 8,=. De reserveringskosten blijven kostendekkend gehandhaafd op € 0,50 per reservering, ongeacht of er één of maximaal vier kaartjes worden besteld. De laatste gedeeltelijke prijsverhoging was van voor de COVID-19 crises. Met het sluiten van de kassa en het overgaan op […]
Tijdens de Crowd fundings Actie, van het afgelopen najaar van 2023 via de website van “Voor de Kunst” (VdK,) konden de donateurs aangeven of zij daarvoor een tegenprestatie zouden willen kregen. De hoogte van de donatie bepaalde de tegenprestatie.Na afloop van de actie kregen zij die hadden aangegeven graag een tegenprestatie te willen ontvangen, van […]