De openingsbeelden tonen ons een schitterend landhuis, omringd door een weelderige tuin, badend in het zonlicht.
De villa ademt een rijk verleden, maar juist als de kijker zich opmaakt voor een charmante vertelling komt er een eind aan de idylle. Het huis is in verval en moet wellicht verkocht worden. Vanaf dat moment ontrafelt regisseur Comencini op subtiele wijze een vlechtwerk van liefdesrelaties. De spil van deze emotionele draaikolk is Irene, weduwe en moeder van drie volwassen kinderen. Ze is alleen met de hond in het grote huis achtergebleven en doet haar uiterste best om haar familie bijeen te houden.
Zo raakt haar zoon Claudio steeds verder van zijn moeder vervreemd, omdat zij pertinent weigert zijn homoseksuele geaardheid onder ogen te komen. Mede daarom kan Claudio niet in het reine komen met zijn seksualiteit, wat hem onmogelijk maakt een serieuze liefdesrelatie aan te gaan. Zijn beide zusters hebben zo hun eigen problemen. Rita, een melancholische, breekbare schoonheid, tracht tegen beter weten in haar huwelijk met Carlo te redden. Sara kan zich sinds de dood van haar man aan niemand meer binden. Ze klampt zich vast aan haar zoon, die geen stap buiten de deur kan zetten zonder Sara in paniek achter te laten.
“Comencini weet wel raad met liefdesperikelen en familiedrama” (Volkskrant)
De titel van de film die we draaien voor de start van het Leiden International Film Festival (LIFF) is bekend! Al een paar jaar werkt het Filmhuis Lisse samen met de programmeur van het Leiden International Film Festival. Dankzij het LIFF kunnen wij een pre première vertonen van een film die pas in januari van […]
Van enkele oud-leden kregen we de vraag hoe ze opnieuw lid konden worden. Vroeger, toen we de oude vertrouwde programma folder bij hen in de bus stopten, zat daar nog een acceptgirokaart in. Even een handtekening zetten, op de post doen en klaar. De tijden zijn veranderd. We bezorgen nu het algemene programma boekje van […]