Meeslepend kostuumdrama waarin een Britse erfgename moet kiezen tussen drie potentiële echtgenoten: een herder, een legersergeant en een boerderijeigenaar.
Far from the Madding Crowd gaat over de onafhankelijke, mooie en eigenzinnige Bathsheba Everden en de drie totaal verschillende mannen in haar leven: Gabriel Oak, een schapenhouder die gefascineerd is door haar halsstarrigheid; Frank Troy, een knappe en roekeloze sergeant; en William Boldwood, een rijke, oudere vrijgezel. Dit tijdloze verhaal over de keuzes en passies van Bathsheba laat zien hoe je door veerkracht en volharding tegenslagen overwint.
De film is gebaseerd op de literaire klassieker van Thomas Hardy. Van regisseur Vinterberg vertoonde het FHL eerder Festen in 1999 en Jagten in 2013.
“Batsheba is een – zeker voor die tijd – bijzonder geëmancipeerde vrouw die zich niet laat kennen in de mannenwereld. Een interessante protagoniste, al heb je geen moment het idee dat Mulligan haar speelt. Zo naturel vertolkt de Britse actrice de hoofdpersoon in deze prachtig geschoten film.” (Filmpjekijken.com)
“Een meeslepend liefdesdrama, vooral gedragen door de voortreffelijke Mulligan die haar rol vol sluimerende passie speelt. Het levert een fascinerende vertolking op.” (AD)
Het Filmhuis Lisse draait voor de Vereniging Oud Lisse (VOL) de documentaire: “Lisse 825 jaar…” Dinsdagmiddag 02 april draaien we de documentaire Lisse 825 met diverse gebeurtenissen die in het jubileumjaar hebben plaatsgevonden.De documentaire is samengesteld door Simon van Dijk.De voorstelling begint om 14:15 uur en de zaal gaat om 14:00 uur open.Kaartjes zijn […]
Per 1 januari verhoogt het Filmhuis Lisse de toegangskaartjes van € 7,= naar € 8,=. De reserveringskosten blijven kostendekkend gehandhaafd op € 0,50 per reservering, ongeacht of er één of maximaal vier kaartjes worden besteld. De laatste gedeeltelijke prijsverhoging was van voor de COVID-19 crises. Met het sluiten van de kassa en het overgaan op […]
Tijdens de Crowd fundings Actie, van het afgelopen najaar van 2023 via de website van “Voor de Kunst” (VdK,) konden de donateurs aangeven of zij daarvoor een tegenprestatie zouden willen kregen. De hoogte van de donatie bepaalde de tegenprestatie.Na afloop van de actie kregen zij die hadden aangegeven graag een tegenprestatie te willen ontvangen, van […]