Spindoctors, consultants en pr-lieden moeten een slecht doordacht hipster-kampeerterrein zien te slijten aan de inwoners van een klein dorpje niet ver van Tokio maar toch ver genoeg om te vrezen voor de inbreuk die de glamping-gasten zullen maken op de plaatselijke sereniteit.
Takumi en zijn dochter Hana wonen in het dorpje Mizubiki nabij Tokio. Zoals de generaties voor hen leiden ze een bescheiden leven in harmonie met de natuur. Als op een dag bekend wordt dat er plannen zijn om een glamping vlakbij het huis van Takumi te bouwen met gevolgen voor hun watervoorziening, ontstaat er onrust onder de bewoners. De komst van de glamping zal de vreedzame gemeenschap en omliggende natuur voorgoed veranderen en heeft hevige gevolgen voor het leven van Takumi.
“‘Evil Does Not Exist’: een glamping-plan ontwricht het Japanse dorpje, zijn bewoners en de natuur.” (Het Parool)
Als een glamourcamping de rust verstoort, verandert ‘Evil Does Not Exist’ in een poëtisch horrorsprookje. De film leent zich nauwelijks voor eenduidige interpretaties, ook omdat zijn aanpak deze keer vooral intuïtief is.” (de Volkskrant)
“The Divil Does Not Exist is een hypnotiserend en grimmig Japans sprookje.” (Trouw)
“Perfectie vereist geworteld zijn.” (Filmkrant)
Het Filmhuis Lisse draait voor de Vereniging Oud Lisse (VOL) de documentaire: “Lisse 825 jaar…” Dinsdagmiddag 02 april draaien we de documentaire Lisse 825 met diverse gebeurtenissen die in het jubileumjaar hebben plaatsgevonden.De documentaire is samengesteld door Simon van Dijk.De voorstelling begint om 14:15 uur en de zaal gaat om 14:00 uur open.Kaartjes zijn […]
Per 1 januari verhoogt het Filmhuis Lisse de toegangskaartjes van € 7,= naar € 8,=. De reserveringskosten blijven kostendekkend gehandhaafd op € 0,50 per reservering, ongeacht of er één of maximaal vier kaartjes worden besteld. De laatste gedeeltelijke prijsverhoging was van voor de COVID-19 crises. Met het sluiten van de kassa en het overgaan op […]
Tijdens de Crowd fundings Actie, van het afgelopen najaar van 2023 via de website van “Voor de Kunst” (VdK,) konden de donateurs aangeven of zij daarvoor een tegenprestatie zouden willen kregen. De hoogte van de donatie bepaalde de tegenprestatie.Na afloop van de actie kregen zij die hadden aangegeven graag een tegenprestatie te willen ontvangen, van […]