Bekijk film op IMDb
Vier vrienden doorbreken de sleur door een tikkeltje dronken naar het werk te gaan. Dat zou hun prestaties als docent net wat meer schwung geven. Volgens hun theorie dan… Want opeens hebben ze er weer plezier in maar let op: drank maakt meer kapot dan je lief is…
Er bestaat een theorie dat een bescheiden hoeveelheid alcohol in ons bloed geestverruimend werkt, onze problemen vermindert en de creativiteit verhoogt. Gesteund door deze theorie, beginnen Martin en zijn drie middelbare school collega’s aan een experiment waarbij ze de hele dag een constant en weloverwogen alcoholpromillage in hun systeem handhaven. De eerste resultaten zijn zeer positief, de uitgebluste leraren komen weer tot leven en zelfs de resultaten van hun klassen verbeteren. Terwijl de glazen in een rap tempo achterover worden geslagen, is het voor sommigen steeds moeilijker om controle over de situatie te behouden en blijkt het experiment grotere gevolgen met zich mee te brengen dan verwacht.
Met Druk (internationaal bekend als Another Round) voegt de Deense filmmaker Thomas Vinterberg een van zijn sterkste films toe aan een oeuvre … (Trouw)
In midlifecrisisfilm Druk krijgt Mads Mikkelsen de kans om te schitteren. (de Volkskrant)
Druk is niet een liefdesbrief aan het benuttigen van alcohol geworden, en dat is eigenlijk alleen maar fijn! In plaats daarvan viert deze tragikomedie het leven. Druk vertelt een verhaal over het benuttigen van je eigen leven, het beginnen van nieuwe levens hoofdstukken en het nemen van afscheid van je oude gewoontes. (SEBKIJK)
Onlangs hebben we onze penningmeester in Floralis uitgezwaaid. Carolien heeft in een bestuurlijk moeilijke periode het penningmeesterschap overgenomen. Tijdens de COVID periode moesten we eerst afbouwen om vervolgens helemaal te stoppen. Zonder inkomsten bleven de vaste lasten doorgaan. Ook toen er een belangrijk besluit moest worden genomen: het stoppen van de verkoop van kaartjes aan […]
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar de bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer dan 1.499 adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben […]