Filmicoon Michael Caine neemt ons op inspirerende en levendige wijze mee op een reis naar het hart van de pop cultuur van het Londen van de Swinging Sixties. Met prachtige archiefbeelden, invloedrijke songs en gesprekken met iconen uit die tijd. Een feest van herkenning.
Brits filmicoon Michael Caine is de hoofdpersoon én verteller van My Generation, een levendige en inspirerende vertelling van zijn persoonlijke ervaringen in het Londen van de jaren ’60. Ondersteund door prachtige archiefbeelden, invloedrijke songs en door middel van gesprekken met iconen (uit die tijd) als Paul McCartney, Twiggy, David Baily en David Hockney neemt Michael Caine de kijker mee op een reis naar de geboorte én naar het hart van de pop culture van het Londen van de Swinging Sixties.
Michael Caine was in 1960 27 jaar oud. Het zou nog even duren voordat hij zou doorbreken als, maar na Zulu (1964) en Alfie (1966) was er geen houden meer aan. In My Generation gaat hij terug naar de belangrijke plekken van toen, zoals nachtclub The Ad Lib en Piccadilly Circus. ‘Voor het eerst zeiden jongen mensen: wij zijn hier, dit is onze maatschappij en we gaan niet meer weg’, aldus Caine.
“Een joyride waarin meer dan genoeg valt te beleven.” (Variety)
“Alleen al ‘Strawberry Fields Forever’ in surround sound, maakt het de moeite waard” (NRC)
“Kleurrijk portret van onconventionele geesten” (VPRO Cinema)
“Prachtig archiefmateriaal” (NRC)
Onlangs hebben we onze penningmeester in Floralis uitgezwaaid. Carolien heeft in een bestuurlijk moeilijke periode het penningmeesterschap overgenomen. Tijdens de COVID periode moesten we eerst afbouwen om vervolgens helemaal te stoppen. Zonder inkomsten bleven de vaste lasten doorgaan. Ook toen er een belangrijk besluit moest worden genomen: het stoppen van de verkoop van kaartjes aan […]
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben gekocht. Natuurlijk kan […]