Lean on Pete schetst een rauw en intiem portret van de sociale onderklasse in Amerika. Een aangrijpend en ontroerend drama over liefde, eenzaamheid en volwassen worden. Deze verfilming van een bekroond boek oogstte veel waardering van de internationale pers en festivaljury’s.
De vijftienjarige Charley Thompson is op zoek naar vastigheid in zijn leven. Als zoon van een alleenstaande vader die moeite heeft zijn eigen leven op de rails te houden, kent hij weinig zekerheden en is hij vaak op zichzelf aangewezen. Wanneer ze naar Portland verhuizen, hoopt hij op een nieuwe start. Charley vindt er werk bij Del Montgomery, een doorgewinterde paardentrainer die samen met zijn jockey Bonnie geld verdient met races, en sluit vriendschap met het versleten renpaard Lean on Pete. Wanneer Del onverwacht zijn paard naar de slacht wil sturen, gaat Charley er met Lean on Pete vandoor. Hij maakt een gevaarlijke tocht door de uitgestrekte wildernis van Oregon en Wyoming, op zoek naar de geliefde tante die hij al jaren niet meer heeft gezien.
Met Lean on Peteschetst regisseur Andrew Haigh (45 years) een rauw en intiem portret van de sociale onderklasse in Amerika. Een aangrijpend drama over liefde, eenzaamheid en volwassen worden, gebaseerd op het bekroonde boek van Willy Vlautin. Deze film won de Marcello Mastroianni Award 2017 op het filmfestival in Venetië.
“Kalme, ontroerende filmbewerking over een deel van Amerika dat Hollywood vaak over het hoofd ziet” (Trouw)
“Intelligent in plaats van sentimenteel.” (VPRO Cinema)
Onlangs hebben we onze penningmeester in Floralis uitgezwaaid. Carolien heeft in een bestuurlijk moeilijke periode het penningmeesterschap overgenomen. Tijdens de COVID periode moesten we eerst afbouwen om vervolgens helemaal te stoppen. Zonder inkomsten bleven de vaste lasten doorgaan. Ook toen er een belangrijk besluit moest worden genomen: het stoppen van de verkoop van kaartjes aan […]
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar de bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer dan 1.499 adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben […]