Twee oorlogsveteranen van WO 1 – La Grande Guerre – besluiten het Franse volk een lesje te leren en zetten een ingenieuze zwendel op om fortuin te maken. Dit prachtig vormgegeven, wrange sprookje won maar liefst 5 belangrijke Franse filmprijzen. “Een weergaloos visueel spektakel”.
Aan het einde van de eerste wereldoorlog bevinden Édouard en Albert zich in de loopgraven. Daar komen ze niet ongeschonden uit. Na de oorlog lijken de briljante tekenaar en de bescheiden boekhouder tot elkaar veroordeeld. Met een bedrieglijk plan besluiten de kameraden het Franse volk een lesje te leren en fortuin te maken.
Op een visueel prikkelende manier toont Dupontel het naoorlogse leven waarin de mannen zichzelf opnieuw moeten uitvinden. Speels, prachtig en schrijnend.
Au revoir là-haut is pure filmmagie. Regisseur en hoofdrolspeler Dupontel baseerde zijn intrigerende film op de internationale bestseller ‘Tot Ziens Daarboven’ van Pierre Lemaître. Een belangrijke rol is weggelegd voor de prachtige kostuums en maskers die Au revoir là-haut tot een wrang sprookje maken. De film won maar liefst 5 Césars (de Franse Oscars), voor Beste Regisseur, Beste Adaptatie, Beste Camerawerk, Beste Kostuums en Beste Decors.
“Weergaloos visueel spektakel in overvolle boekverfilming”. Volkskrant
“Net geen meesterwerk. Maar dan nog. Heerlijk verhaal, prachtige beelden, niet te missen film”. (Cinemagazine)
“Au Revoir là-Haut biedt je een filmische ontsnapping naar een andere wereld – precies de reden waarom men film kijkt.” (De Filmrecensent)
Onlangs hebben we onze penningmeester in Floralis uitgezwaaid. Carolien heeft in een bestuurlijk moeilijke periode het penningmeesterschap overgenomen. Tijdens de COVID periode moesten we eerst afbouwen om vervolgens helemaal te stoppen. Zonder inkomsten bleven de vaste lasten doorgaan. Ook toen er een belangrijk besluit moest worden genomen: het stoppen van de verkoop van kaartjes aan […]
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben gekocht. Natuurlijk kan […]