In Ruben Östlunds gedurfde en surrealistische satire ‘The Square’ verandert een museum voor hedendaagse kunst in een stadsstaat vol bizarre en disfunctionele gebeurtenissen.
Een originele film die voor een zeer imponerende filmervaring zorgt. Winnaar van de Gouden Palm in Cannes 2017.
Een modern museum stelt een nieuwe installatie tentoon. Een ruimte waar geen regels zijn en alles kan. Om publiek naar het museum te trekken, wordt er een PR-bureau ingehuurd. De onorthodoxe campagne die ze bedenken, gaat al snel viral en zorgt voor de nodige commotie. Christian, de gerespecteerde curator van het museum kampt inmiddels met een existentiële crisis en zijn leven lijkt steeds verder te ontsporen.
Een provocerende satire op de kunstwereld waarin de grenzen van politieke correctheid, artistieke uiting en de vrijheid van meningsuiting met veel humor worden onderzocht.
Regisseur Ruben Östlund (Turist) mocht voor The Square de Gouden Palm voor Beste Film in ontvangst nemen tijdens het Internationale Filmfestival in Cannes 2017.
★★★★ “The Square is een geestige en vaak hoogst ongemakkelijke satire, maar ook een lust voor het oog, met fraai camerawerk en uitstekende acteurs” (Volkskrant)
★★★★ “Östlund fileert vakkundig wat er mis is – in de kunstwereld, in de westerse maatschappij – en legt dat koelbloedig bloot.” (Parool)
★★★★ “In de film zitten enkele onvergetelijke scènes, zoals een diner dat helemaal ontspoort”. (AD)
Onlangs hebben we onze penningmeester in Floralis uitgezwaaid. Carolien heeft in een bestuurlijk moeilijke periode het penningmeesterschap overgenomen. Tijdens de COVID periode moesten we eerst afbouwen om vervolgens helemaal te stoppen. Zonder inkomsten bleven de vaste lasten doorgaan. Ook toen er een belangrijk besluit moest worden genomen: het stoppen van de verkoop van kaartjes aan […]
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar de bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer dan 1.499 adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben […]