Een vrouw van middelbare leeftijd zoekt contact met haar dochter die ze twaalf jaar niet heeft gezien. Julieta gaat over de vraag wat mensen ertoe leidt degene van wie ze houden te verlaten. Van meesterregisseur Pedro Almodovar. Nominatie voor Beste Europese Film.
Julieta is een vrouw van middelbare leeftijd, die samen met haar achttienjarige dochter Antía in Madrid woont. Julieta heeft onlangs haar man verloren en probeert het verlies te verwerken. De verdrietige periode waar moeder en dochter doorheen gaan zet hun relatie op scherp en drijft hen langzaam uit elkaar. Wanneer Antía, zonder enige uitleg, wegloopt van huis, doet Julieta er alles aan haar dochter te vinden. In haar zoektocht naar Antía ontdekt ze hoe weinig ze van haar eigen dochter afweet. JULIETA is een film over schuld en confrontatie en bespreekt de vraag wat mensen ertoe brengt degene van wie ze houden te verlaten.
Regisseur Pedro Almodóvar bewerkte voor de film drie korte verhalen uit het boek ‘Runaway’ van Alice Munro, die in 2013 de Nobelprijs voor de Literatuur won. Almodóvar won de Oscar voor beste buitenlandse film met TODO SOBRE MI MADRE, schreef het Oscarwinnende script voor HABLE CON ELLA en ook VOLVER werd veelvuldig bekroond. Alle drie de films zijn in Filmhuis Lisse te zien geweest. JULIETA werd genomineerd voor de Gouden Palm op het Cannes Filmfestival 2016.
“ Voor Julieta keert regisseur Almodóvar terug naar de basis. Hij toont emotie op meeslepende wijze en laat onbekende talenten schitteren.” (Parool)
“Eenvoudiger van opzet en minder extravagant dan veel van Almodóvars andere films van de laatste jaren. Maar helderder van opzet en ontroerender van toon. Julieta’s pijn snijdt dwars door je ziel.” (Trouw)
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben gekocht. Natuurlijk kan […]
De prijs van de toegangskaartjes gaat pas in het nieuwe jaar omhoog naar €8,50 excl. € 0,50 reserveringskosten. Tot maximaal 4 kaartjes kunnen er per reservering worden gekocht. De verhoging is nodig door de gestegen kosten. Met de aanschaf van de nieuwe apparatuur is er vorig jaar geleden ook een verhoging van de toegang […]