Bekijk film op IMDb
Pianostudente Laura overleeft een ongeluk en vindt tijdelijk geluk bij Betty, die getuige was van de crash, en haar gezin. Maar het verleden dringt zich op. Miroirs No. 3 van Christian Petzold is ’n intiem verhaal over kwetsbaarheid en liefde, geïnspireerd door Maurice Ravels pianocyclus Miroirs…
Tijdens een weekend op het platteland overleeft Laura, een pianostudente uit Berlijn, op wonderbaarlijke wijze een auto-ongeluk. Fysiek ongedeerd maar diep geschokt wordt ze opgevangen door Betty, die getuige was van de crash. Laura geniet van Betty’s moederlijke zorg en het samenzijn in haar pittoreske landhuis, waar ook haar man en zoon zich langzaam openstellen. Het is een bijna zorgeloze, gelukkige tijd, een nazomerdroom waaraan Laura en het gezin zich maar al te graag overgeven. Maar er is iets mis, een diepe, donkere pijn die hen verbindt maar onuitgesproken blijft. Langzaam maar zeker haalt het verleden het viertal in en moet Laura in het reine komen met haar eigen leven. In Miroirs No. 3 vertelt regisseur Christian Petzold een intiem en mysterieus verhaal over de kwetsbaarheid van het leven, verlies, wanhoop en liefde. Met zijn herkenbare poëtische en warme beeldtaal geeft hij vorm aan complexe menselijke emoties waarbij muziek, stilte en een blik vaak meer zeggen dan woorden. Petzold modelleerde zijn film naar de structuur van Maurice Ravels pianocyclus Miroirs, waarvan het derde deel Une barque sur l’océan (Een boot op de oceaan) heet..
“Het geluk van zelfgebakken pruimentaart.” (Trouw)
“Niemand staart veelzeggender dan de actrice Paula Beers in “Miroirs No.3.” (NRC)
“Een onderhoudende toevoeging aan het unieke oeuvre van de Duitse regisseur. “(Filmtotaal)
Onlangs hebben we onze penningmeester in Floralis uitgezwaaid. Carolien heeft in een bestuurlijk moeilijke periode het penningmeesterschap overgenomen. Tijdens de COVID periode moesten we eerst afbouwen om vervolgens helemaal te stoppen. Zonder inkomsten bleven de vaste lasten doorgaan. Ook toen er een belangrijk besluit moest worden genomen: het stoppen van de verkoop van kaartjes aan […]
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben gekocht. Natuurlijk kan […]