Na een hartaanval trekt de wereldberoemde dirigent Daniel Daréus naar zijn Noord-Zweedse geboortedorp om te herstellen. Als hij in aanraking komt met het plaatselijke koor voelt hij zich geroepen die onder zijn hoede te nemen. Zijn leven en dat van de andere dorpsbewoners zullen nooit meer hetzelfde zijn.
Van kinds af aan is er namelijk maar één ding wat hij met zijn leven hoopt te bereiken: Hij wil muziek maken die de harten van mensen doet openen. Zijn lichamelijke gesteldheid dwingt hem echter om van de ene op de andere dag te stoppen met zijn werk en hij besluit om terug te keren naar zijn geboorteplaats, een afgelegen dorpje in Zweden. Niemand daar herkent hem van vroeger, mede dankzij de andere naam die hij heeft aangenomen. Hij hoopt een anoniem de rest van zijn leven te kunnen slijten, maar al snel wordt Daniel gevraagd of hij het plaatselijke kerkkoor wil leiden. Na enige aarzeling neemt hij de uitdaging aan. Vanaf dat moment leert hij de mensen uit het dorp steeds beter kennen en wordt lief en leed op elke repetitie weer gedeeld.
“Regisseur Kay Pollak orkestreert de gebeurtenissen met flair en bijna mathematische precisie” (Telegraaf)
“As is it in Heaven is misschien wat onevenwichtig, maar smaakt naar meer. Zakdoeken bij de hand, en snotteren maar” (Spits)
As It Is In Heaven (Zweedse titel: Så som i himmelen) is een Zweedse film uit 2004, geregisseerd door Kay Pollak. De muziek werd geschreven door Stefan Nilsson, die hiervoor een nominatie voor beste componist kreeg op het Europees Filmfestival in 2005. De film was in 2004, met 1.158.415 bezoekers, de best bezochte film in Zweden. (WikipediA)
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben gekocht. Natuurlijk kan […]
De prijs van de toegangskaartjes gaat pas in het nieuwe jaar omhoog naar €8,50 excl. € 0,50 reserveringskosten. Tot maximaal 4 kaartjes kunnen er per reservering worden gekocht. De verhoging is nodig door de gestegen kosten. Met de aanschaf van de nieuwe apparatuur is er vorig jaar geleden ook een verhoging van de toegang […]