En fanfare is zowel hartverwarmend als hartverscheurend. De film laat zien hoe muziek mensen verbindt en vriendschappen kunnen ontstaan. De succesvolle dirigent Thibaut en de amateurtrombonist Jimmy hebben meer gemeen dan hun liefde voor muziek…
De feelgoodfilm En fanfare is zowel hartverwarmend als hartverscheurend, en een groot bioscoopsucces in Frankrijk en België. De film laat zien hoe muziek mensen verbindt, en hoe onwaarschijnlijke familiebanden kunnen leiden tot oprechte vriendschappen. Thibaut (Benjamin Lavernhe) is een succesvol dirigent, Jimmy (Pierre Lottin) speelt bij de plaatselijke fanfare. Ze zijn broers, maar weten niet van elkaars bestaan. Tot Thibaut een beenmergdonor zoekt. En vindt. Door adoptie zijn hun levens totaal verschillend verlopen, maar hun liefde voor muziek brengt ze nader tot elkaar. Wanneer Thibaut het muzikale talent van Jimmy ontdekt, blijken de broers meer met elkaar gemeen te hebben dan gedacht. En fanfare ging op het Filmfestival van Cannes in wereldpremière en groeide uit tot publieksfavoriet. Van het Filmfestival van San Sebastián tot Film by the Sea in Vlissingen. En fanfare won publieksprijzen op festivals wereldwijd.
“En fanfare: Emmanuel Courcol vat de botsing tussen hoge cultuur en volkskunst in een makkelijk te verteren sociale drama, waarin een klassiek dirigent bij de fanfare terechtkomt.” (Het Parool)
“Een fanfare, een bromance en de Boléro dempen Frankrijks sociale kloof . In de Franse feelgood-film ‘En Fanfare’ vormt muziek de brug tussen arm en rijk, kosmopolitisch en lokaal, grote stad en geel hesje.” (NRC)
“Franse tragikomedie ‘En fanfare’ toont hoe muziek verbroedert.”(Trouw)
“‘En Fanfare’: sympathieke, licht maatschappijkritische film is vooral erg menselijk.” (Filmtotaal)
“Dorpse bruut versus geschoolde bolleboos.” (Filmkrant)
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben gekocht. Natuurlijk kan […]
De prijs van de toegangskaartjes gaat pas in het nieuwe jaar omhoog naar €8,50 excl. € 0,50 reserveringskosten. Tot maximaal 4 kaartjes kunnen er per reservering worden gekocht. De verhoging is nodig door de gestegen kosten. Met de aanschaf van de nieuwe apparatuur is er vorig jaar geleden ook een verhoging van de toegang […]