Het innemende How to Make Millions before Grandma Dies, een publiekshit in Azië, toont op ontroerende wijze de waarde, maar ook de complexiteit van familierelaties. De film heeft daarvoor de juiste ingrediënten: een kleinzoon en een oma die nader tot elkaar komen, eerst uit opportunisme, later uit liefde…
Wanneer de oma van de luie, werkeloze gamer M ziek wordt, realiseert hij zich dat hij niet veel aandacht aan haar heeft besteed. In een poging het contact met haar te herstellen en daarmee aanspraak te maken op haar erfenis, gaat hij voor haar zorgen. Maar naarmate ze meer tijd samen doorbrengen, ontstaat er langzaam maar zeker een verrassende band die de brug slaat tussen twee totaal verschillende generaties. How to Make Millions Before Grandma Dies toont op zeer ontroerende wijze het belang, maar ook de complexiteit van familierelaties. Pat Boonnitipats debuut How to Make Millions Before Grandma Dies, dat zich afspeelt in het bruisende Bangkok, breekt in Azië alle records en is de bestverkopende Thaise film aller tijden. Het universele verhaal roert de vele kijkers zo tot tranen, dat zij massaal emotionele video’s van zichzelf delen op TikTok voor en na het kijken van de film. Met in de hoofdrol de populaire Thaise zanger Putthipong Assaratanakul (aka Billkin), met meer dan drie miljoen volgers op Instagram.
“Nu grootmoeder aan kanker lijdt en nog maar een jaar te leven heeft, proberen haar familieleden nog snel een toppositie in het testament te krijgen. How to Make Millions before Grandma Dies, de bestverkopende Thaise film ooit, charmeert en ontroert.” (de Volkskrant)
“Op een gemoedelijke wijze verkent de Thaise film How To Make Millions Before Grandma Dies wat we onze familieleden verschuldigd zijn. Deze feelgoodfilm brak bezoekersrecords in Azie.” (het Parool)
“How To Make Millions Before Grandma Dies’ ontpopt zich als een ontroerende tragikomedie over oma en kleinzoon.” (Trouw)
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben gekocht. Natuurlijk kan […]
De prijs van de toegangskaartjes gaat pas in het nieuwe jaar omhoog naar €8,50 excl. € 0,50 reserveringskosten. Tot maximaal 4 kaartjes kunnen er per reservering worden gekocht. De verhoging is nodig door de gestegen kosten. Met de aanschaf van de nieuwe apparatuur is er vorig jaar geleden ook een verhoging van de toegang […]