Een Afrikaans nomadendorp. Al maanden is er geen druppel regen gevallen en de woestijn verslindt meter voor meter het bewerkte land.
De waterput staat droog en het vee sterft. Oorlog dreigt in de nabije omgeving. Dorpsleraar Rahne besluit met zijn gezin weg te trekken naar de andere kant van het land, op zoek naar water en vruchtbaar land. Met hun enige bezittingen, een kameel en een paar schapen en geiten, beginnen Rahne, zijn vrouw Mouna, hun twee zonen en hun dochtertje Shasha aan een lange en gevaarlijke reis.
Onder een verwoestende zon trekken ze te voet door vijandelijke gebieden. Dorst en honger, guerrillastrijders en de dood kruisen hun pad. Dit is het verhaal van een exodus, van hoop en fataliteit. Maar het is ook een verhaal over vastberadenheid, dat ons meevoert in de voetstappen van het altijd optimistische nomadenkind Shasha, een door haar vader ongewenst meisje, dat er in slaagt zijn liefde te winnen door haar onverzettelijkheid, haar kracht en levensvreugde.
“Hänsel houdt eerbiedig afstand tot haar hoofdpersonen, en de acteurs spelen ingehouden, met een soms merkwaardig onderkoeld effect.Bij vlagen werkt de beheerste stijl wel zoals hij bedoeld is. Wanneer Hänsel erin slaagt te ontroeren, zoals in de scènes waarin Rahne zich verzoent met zijn ongewenste dochter, slaat het in als een bom” (Volkskrant)
Onlangs hebben we onze penningmeester in Floralis uitgezwaaid. Carolien heeft in een bestuurlijk moeilijke periode het penningmeesterschap overgenomen. Tijdens de COVID periode moesten we eerst afbouwen om vervolgens helemaal te stoppen. Zonder inkomsten bleven de vaste lasten doorgaan. Ook toen er een belangrijk besluit moest worden genomen: het stoppen van de verkoop van kaartjes aan […]
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar de bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer dan 1.499 adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben […]