Een vrolijke en romantische feelgood-komedie over een saaie kantoorman die verandert wanneer hij zijn levenslustige werkster beter leert kennen.
Parijs, de vroege jaren 60: de tijd van cocktails, mantelpakjes, dure chevrolets én high society. De vermogende Jean-Louis Joubert is een brave maar saaie man. Tot hij en zijn vrouw de mooie Spaanse María als werkster in dienst nemen. Maria laat hem kennis maken met de zesde verdieping van zijn burgerlijke appartementsgebouw waar zij met andere temperamentvolle Spaanse werksters woont. Deze vrouwen, maar vooral de erg aantrekkelijke
Maria, leren hem voor het eerst plezier te hebben in het leven. Dit tot grote ontsteltenis van mevrouw Joubert en haar vriendinnen…
Publieksfavoriet op het Aspen filmfestival 2011.
“Om werkelijk van het leven te genieten, moet je je stijve boordje losmaken, houdt regisseur Philippe Le Guay ons voor. (…) Geen zwaarwichtige thema’s in zijn luchtige, warmhartige komedie” (De Telegraaf)
“De film is meer nostalgie dan satire: leuk, al die klassengevoeligheden. Mooie auto’s ook in die tijd” (Het Parool)
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben gekocht. Natuurlijk kan […]
De prijs van de toegangskaartjes gaat pas in het nieuwe jaar omhoog naar €8,50 excl. € 0,50 reserveringskosten. Tot maximaal 4 kaartjes kunnen er per reservering worden gekocht. De verhoging is nodig door de gestegen kosten. Met de aanschaf van de nieuwe apparatuur is er vorig jaar geleden ook een verhoging van de toegang […]