Het is makkelijk om mensen met ’n extreem overgewicht te negeren of zelfs belachelijk te maken. Vaak zijn onderliggende problemen de oorzaak. Zo ook in The Whale waar Charlie’s huwelijk op de klippen loopt en zijn relatie met z’n tienerdochter verstoord is. Wat dan overblijft is een treurig bestaan.
The Whale is een aangrijpend drama met een fenomenale comeback van acteur Brendan Fraser als vader, die probeert opnieuw contact te maken met zijn vervreemde tienerdochter. Oscargenomineerde regisseur Darren Aronofsky schetst een ontroerend portret van een man die zijn leven opnieuw betekenis wil geven. Charlie leeft teruggetrokken en geeft Engelse les online. Hij heeft ernstig overgewicht en lijkt alles in zijn leven te zijn kwijt geraakt. Toch probeert Charlie, vol hoop, het contact met zijn 17-jarige dochter Ellie te herstellen. Maar die neemt het hem kwalijk dat hij zijn gezin in de steek heeft gelaten. Langzaamaan ontdekken we hoe Charlie de man geworden is die we zien, en hoe hij hoopt toch een vader voor Ellie te kunnen zijn. The Whale is zowel hartverwarmend als hartverscheurend. Aronofsky maakt je onderdeel van een leven waar je van weg wilt kijken, maar dat je tot tranen toe beroert.
“In Darren Aronofsky’s The Whale speelt de gevallen filmster Brendan Fraser de extreem zwaarlijvige Charlie. Het is een film die makkelijk belachelijk te maken is, al zit er onder al het latex en pseudo-christelijk gepraat een sprankje oprechtheid.” (de Filmkrant)
“Brendan Fraser is meer dan zijn dikmaakpak in dit uiterst invoelbare, ontroerende en intermenselijke drama.” (Filmtotaal)
The Whale’: deerniswekkend obese vader en bijtend geestige tienerdochter in weergaloos acteerduet.” (de Volkskrant)
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben gekocht. Natuurlijk kan […]
De prijs van de toegangskaartjes gaat pas in het nieuwe jaar omhoog naar €8,50 excl. € 0,50 reserveringskosten. Tot maximaal 4 kaartjes kunnen er per reservering worden gekocht. De verhoging is nodig door de gestegen kosten. Met de aanschaf van de nieuwe apparatuur is er vorig jaar geleden ook een verhoging van de toegang […]