Bekijk film op IMDb
Te midden van de wederopbouw van het land na WO-II is Mr.Williams ambtenaar. Plotsklaps wordt bij hem een terminale ziekte vastgesteld, wat hij voor zijn zoon verzwijgt. Ook laat hij zich niet op zijn werk zien. Zijn vroegere collega Margaret spoort hem evenwel aan betekenis te vinden in zijn leven.
Londen, 1953. Bill Nighy schittert als de ware Britse ‘gentleman’ Mr. Williams, een rechtlijnige maar eenzame kantoorklerk. Hij rouwt al enige tijd om zijn overleden echtgenote, heeft geen contact meer met zijn zoon en laat het leven aan hem voorbijrazen. Wanneer hij te horen krijgt dat hij nog maar enkele maanden te leven heeft, herontdekt hij zijn levenskracht en gaat op zoek naar een manier om de wereld iets mooier achter te laten. Dit ontwapenende drama is gebaseerd op de Japanse film ‘Ikiru’ van Akira Kurosawa, en nu opnieuw bewerkt door schrijver Kazuo Ishiguro (bekend van bestsellers als ‘Never Let Me Go’ en ‘The Remains of the Day’) en geregisseerd door Oliver Hermanus (‘Moffie’, ’Skoonheid’). De hoofdrollen worden gespeeld door Bill Nighy (‘Love Actually’) en Aimee Lou Wood (‘Sex Education’).
“Deze remake van Akira Kurosawa’s Ikiru verplaatst het verhaal, over een bescheiden ambtenaar die in het aangezicht van de dood leert wat leven is, naar het Londen van de jaren vijftig. Met een glansrol voor Bill Nighy.” (de Filmkrant)
“Bill Nighy is briljant in deze sierlijke, aangrijpende Akira Kurosawa-remake van het Japanse drama Ikiru uit 1952, over een man die maanden te leven heeft. Dat zou niet moeten werken – maar het doet het wel en ook prachtig!” (The Telegraph)
“Bill Nighy pakt het leven en de dood schitterend aan in een buitengewoon mooi en droef drama.” (The Guardian)
Vanaf de Corona periode kunnen de kaartjes voor onze voorstellingen alleen nog maar via de website van het Filmhuis-Lisse gekocht worden. Waarom is dat? Er waren diverse redenen om te stoppen met de kontante betalingen: – Onze vrijwilligers wilden niet meer aan de kassa zitten; – Het kostte te veel om wisselgeld in kas te […]
We gebruiken Mailchimp om nieuwsbrieven naar bezoekers te sturen. In het bestand staan bijna 1.500 namen. Het gebruik van Mailchimp is niet gratis. Om de kosten te beperken willen we niet meer adressen in het bestand houden. Daarom zijn er adressen verwijderd van bezoekers die sinds medio 2022 geen kaartje meer hebben gekocht. Natuurlijk kan […]
De prijs van de toegangskaartjes gaat pas in het nieuwe jaar omhoog naar €8,50 excl. € 0,50 reserveringskosten. Tot maximaal 4 kaartjes kunnen er per reservering worden gekocht. De verhoging is nodig door de gestegen kosten. Met de aanschaf van de nieuwe apparatuur is er vorig jaar geleden ook een verhoging van de toegang […]