We leren de hoofdpersoon Simon in 1988 kennen als een vrolijke flierefluiter, die een coffeeshop en een strandtent exploiteert.
Hij benadert elke vrouw met dubbelzinnigheden en moet zelf het hardste lachen om zijn moppen. Toch kan niemand kwaad op hem worden, want hij is het type ruwe bolster, blanke pit. Hij is gastvrij en voor vrienden gaat hij door het vuur. Hij houdt van avontuur en reist af en toe naar Thailand om als stuntman in Vietnamfilms te spelen. Het heeft hem geen Oscar opgeleverd, maar wel een Thaise ex-vrouw en twee kinderen. Als Simon tandartsstudent Camiel omver rijdt, komt het tot een vriendschap, gebaseerd op Camiels bewondering voor Simon, die alles durft wat hij niet durft. Dat Camiel homoseksueel is, is voor Simon geen punt: hij praat immers ‘helemaal niet als een homo’. Camiel beleeft vrolijke tijden met Simon en zijn vriendenkring, tot de vriendschap abrupt eindigt tijdens een vakantie in Thailand.
Veertien jaar later komen de twee elkaar weer tegen. Simon is kaal en zegt laconiek dat hij kanker heeft. Camiel besluit Simon bij te staan in het hopeloze gevecht met de dood.
“Niet alleen buitengewon ontroerend, maar ook ontzettend grappig, lief en herkenbaar” (AD)
Het Filmhuis Lisse draait voor de Vereniging Oud Lisse (VOL) de documentaire: “Lisse 825 jaar…” Dinsdagmiddag 02 april draaien we de documentaire Lisse 825 met diverse gebeurtenissen die in het jubileumjaar hebben plaatsgevonden.De documentaire is samengesteld door Simon van Dijk.De voorstelling begint om 14:15 uur en de zaal gaat om 14:00 uur open.Kaartjes zijn […]
Per 1 januari verhoogt het Filmhuis Lisse de toegangskaartjes van € 7,= naar € 8,=. De reserveringskosten blijven kostendekkend gehandhaafd op € 0,50 per reservering, ongeacht of er één of maximaal vier kaartjes worden besteld. De laatste gedeeltelijke prijsverhoging was van voor de COVID-19 crises. Met het sluiten van de kassa en het overgaan op […]
Tijdens de Crowd fundings Actie, van het afgelopen najaar van 2023 via de website van “Voor de Kunst” (VdK,) konden de donateurs aangeven of zij daarvoor een tegenprestatie zouden willen kregen. De hoogte van de donatie bepaalde de tegenprestatie.Na afloop van de actie kregen zij die hadden aangegeven graag een tegenprestatie te willen ontvangen, van […]